O KONCEPCI
Proč si vybrat právě Flautoškolku?
Především proto, že respektuje možnosti dětí daného věku jak způsobem výuky, tak volbou nástroje. Jejím cílem je otevření dveří do světa hudby nenásilnou a zábavnou formou, aby děti měly radost z vlastního muzicírování.
Hana Šťastná a Jan Kvapil, profesionální hráči na zobcovou flétnu a zkušení hudební pedagogové, vycházejí z osvědčených postupů rozvoje přirozených hudebních schopností nejmladších dětí. Pracují především s jejich smyslovým vnímáním a intuicí, záměrně se vyhýbají notám a hudební teorii. Cílí na prožitek, nikoliv na výkon.
Metodika Flautoškolky navazuje na obdobné kreativní koncepty „škola hrou“, přesto je zcela jedinečná a nezastupitelná. V čem?

Více o nástroji a jeho výhodách pro malé děti ZDE.

neosvojí žádné hráčské zlozvyky, které se pak těžko odnaučují. Všechna cvičení techniky hry autoři přibližují dětem nenásilně formou her a bez not, přičemž využívají přirozené spojení melodie s říkadly či texty písniček a s pohybem. Metodika Flautoškolky pracuje s rituály jako osvědčeným prostředkem k upevňování návyků.

Flautoškolka se skládá ze dvou sešitů: Metodického sešitu pro učitele a Flautíkova sešitu pro děti – podrobnosti ZDE.